.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرماندار ساری :هیأت‌های مذهبی باید پیام‌های عاشورا را به جامعه انتقال دهند
فرماندار ساری گفت: هیأت‌های مذهبی باید مستقل باشند، حرف انقلاب و مردم را بزنند و مبانی اعتقادی و پیام‌های عاشورایی را به جامعه انتقال دهند.

به گزارش شمال نیوز،  محمدعلی نوبخت در همایش هیأت‌های مذهبی ساری به مناسبت ماه محرم با عنوان «سلامت به امید اجتماعی پایه تفکر حسینی» با تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم ماه محرم، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی با این نگاه در مراسم‌ها حضور فعال داشته باشند.

فرماندار ساری در ارتباط با نقش هیأت‌های مذهبی در جامعه امروز در راستای نهضت عاشورا، گفت: هیأت‌های مذهبی حول محور حب اهل بیت عصمت و طهارت فعالیت می‌کنند که اصلی‌ترین رسالت هیأت مذهبی احیای فرهنگ پرشور و شعور و بالنده عاشورا است.

نوبخت اضافه کرد: ولایت، اطاعت و مودت به امام حسین (ع) و یارانش در واقع در فرهنگ عاشورایی تبیین شود و ما باید در مجالس به این مسائل بپردازیم و به این موارد به‌عنوان یک دستورالعمل در زندگی خود توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از فرهنگ شیعی نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی است، افزود:  باید گفت اندیشه، کلام، رفتار، کردار و گفتار ما باید مبتنی بر فرهنگ و اندیشه عاشورایی باشد.

فرماندار ساری با بیان اینکه مبنای اصلی هیأت‌های مذهبی در شرایط امروز ترسیم جهاد تبیین و امیدآفرینی است، اظهار کرد: خط محتوایی که همه افراد جامعه باید در نظر بگیرند جهاد تبیین و امیدآفرینی است؛ چرا که دشمن به دنبال این بوده امید را از جامعه بگیرد و به همین دلیل فرصت خوبی است که محرم و صفر دستاوردهای انقلاب و نظام و پیام عاشورایی را با مردم در میان بگذاریم.

نوبخت یادآور شد: هیأت‌های مذهبی طی این ایام باید رعایت اخلاقیات،معنویات، اصول اخلاقی  خودشناسی و وقت‌شناسی بتوانند به‌عنوان کلیدواژه به مسوولان کمک کنند.
وی ادامه داد: امروز هیأت‌ها می‌توانند در جهت نشر نهضت عاشورا و تعمیق فرهنگ عاشورا و تشویق شالوده گفتمان حسینی باشند.

فرماندار ساری با اعلام اینکه هیأت‌ها نقش اساسی در بازتولید معارف اساسی اسلام، شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت جریان اصیل انقلاب و رسوایی جریان زرسالار دارند، تصریح کرد: باید مراقب جریان زرسالاران بود، جریانی که می‌خواهد با پول و پست می‌خواهد کسانی که ضمیر و ذهن‌شان با امام حسین (ع) است را فریب دهد که در هر مقطعی از تاریخ وجود دارد و در این زمینه مقام معظم رهبری نیز بارها هم توصیه و تذکر داشتند.

نوبخت هشدار داد: باید حواس‌مان جمع باشد و هوشیار باشیم تا مبادا به اهداف شوم دشمنان کمک کنیم و در این زمینه هیأت‌های مذهبی باید مستقل باشند و حرف انقلاب و مردم را بزنند و مبانی اعتقادی و پیام‌های عاشورایی را به جامعه انتقال دهند.

وی اضافه کرد: مبلغان و مداحان باید جریان زرسالاران و آنهایی که با ثروت و قدرت می‌خواهند جامعه را فریب دهند با دو زبان جوان و زمان فضا را درک کنند.

فرماندار شهرستان ساری ادامه داد: استحکام پیوند عاطفی با اهل بیت، ارائه دید روشنی از پیام عاشورا برای جذب جوان و به میدان آوردن جوانان و دربرگیری همه سنت‌ها و مبانی و ایجاد بصیرت و آگاهی و روح حماسه و فداکاری از ویژگی‌های هیأت‌های مذهبی هستند.

نوبخت بیان کرد: اندیشه حسینی شجاعت لازم را به شهدا داد که در آن شرایط سخت در مقابل دشمن بایستند حتی شهدای مدافع حرم هم در این راستا انرژی گرفتند و با این تفکر پیوند درونی گرفتند و در نهایت به آمال و آرزوهای خود رسیدند.

وی ادامه داد: باید از خودشناسی و رفتار  و عمل خودمان شروع کنیم تواضع، فروتنی و ارتباط درست با نسل جدید را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم تا بتوانیم مکتب عاشورا را تعریف کنیم.

 

فرماندار ساری با تاکید بر اینکه همه ما به‌ویژه مداحان و مبلغان باید در محافل این چنینی باید مراقب باشیم که آب در آسیاب دشمن نباشیم، خاطرنشان کرد: بی‌انصافی است که در حوزه‌های تقنینی قرار بگیریم که گفتار و کلامی  داشته باشیم و برای آینده سیاسی عده و عده جمع کنیم و به آن مبانی ناب انقلاب خدشه وارد کنیم که پذیرفتنی نیست.

نوبخت بیان کرد: این محافل و مجالس نباید فرصتی باشد برای آینده سیاسی این مجالس و تمام تریبون‌هایی که در حال ابی‌عبدالله تنها برای پیام عاشورا، انقلاب، امام، شهدا و رهبری و اساسا اعتقاداتی که به دست ما رسید،باشد.

وی اظهار کرد: ضدانقلاب و جریان‌های مخالف به دنبال ناامیدکننده مردم هستند و می‌خواهند آن پایه‌های عواطف مردم را سست کنند، چون به دنبال ناامید کردن مردم هستند گاها نق می‌زنند گاها خیلی از مشکلات به دلیل سهل‌انگاری و کم‌کاری بوده و به ساختار نظام اسلامی برنمی‌گردد، را به نظام نسبت می‌دهند؛ باید مراقب باشیم و گفتار و کلام ما به دنبال امیدآفرینی باشد؛ چرا که نظام اسلامی به‌دنبال تحول است.

فرماندار ساری در پایان گفت: دولت سیزدهم با تحول اقتصادی به دنبال این است که فضا را به سمت و سویی ببرد تا مردم به آرامش و آسایش برسند. /فارس

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.